środa, 27 maja 2020

Z mojej muzycznej półki... Kupujcie grzebienie, nadchodzą wszawe czasy...

I cóż możemy? Z pieśnią na ustach
na barykady lub wewnętrzną emigrację?

I cóż możemy? Ulica pusta.
Co z tego, że poeci zwykle mają rację...

Margita

Kupujcie grzebienie nadchodzą wszawe czasy
Kupujcie grzebienie
Nadchodzą wszawe czasy
Jutro przywdziało już
porwane łachmany

Przez trawnik idą hieny
Po swoje łupy
Walizki mam spakowane
Już od świtu

Widziałem to już gdzieś
Aleje pełne haseł
Wzniesioną w niebo pięść
Człowieka, który niesie
Sztandar a na nim krew
I ludzie pod nim stali
Z daleka huczał śpiew
Międzynarodówki

Za miastem na łące
Stawiają karuzele
Pan w czerwonym cylindrze
Krzyczy coś w głośniki

W wiadrze z mąką
Robaki się zalegną
W krainie pająków
Muchom jest do płaczu

Widziałem to już gdzieś...

Me oczy już w czerni
I serce w atramencie
Nędzni prorocy
Swój żołd już dostali

W poświacie latarni
Idziemy jak stada karaluchów
Po schodach do kasyna
Tyko po to by przegrać

Widziałem to już gdzieś...
 
Kupte si hřebeny
Blíží se všivé časy
Zítřek je oděný
Do šatů trhana
Jdou trávou hyeny
Na svoje hodokvasy
Mám kufry sbaleny
Už časně od rána
Viděl jsem podél cest
Aleje plné hesel
Vztyčenou k nebi pěst
A muže který nese
Vlajku a na ní krev
Lidí jež pod ní stály
A z dálky hučel zpěv
Internacionály
Za město na louku
Přijely kolotoče
Pán v rudém klobouku
Kříčí do tlampače
Ve džberu na mouku
Zahlédneš červotoče
V krajině pavouků
Je mouchám do pláče
Viděl jsem podél cest
Aleje plné hesel
Vztyčenou k nebi pěst
A muže který nese
Vlajku a na ní krev
Lidí jež pod ní stály
A z dálky hučel zpěv
Internacionály
Mám oči od černi
A srdce od inkoustu
Proroci mizerní
Už jste žold dostali
Za svitu lucerny
Jdem jako stáda chroustů
Po schůdcích do herny
Abychom prohráli
Viděl jsem podél cest
Aleje plné hesel
Vztyčenou k nebi pěst
A muže který nese
Vlajku a na ní krev
Lidí jež pod ní stály
A z dálky hučel zpěv
Internacionály
 
źródełka:
youtube.com 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czy Twój komentarz przejdzie przez filtry:
1. Prawdy (czy to co chcesz napisać jest zgodne z prawdą?)
2. Dobra (czy to co chcesz napisać jest dla mnie dobre?)
3. Pożyteczności (czy to co chcesz napisać jest dla mnie pożyteczne?)
Jeżeli tak - pisz :-)