poniedziałek, 2 maja 2016

Wrocław, Wrocek, Wroclove... odkrycie - Stary orzeł, nowy lew...

A ja dziś w szufladzie znalazłam takie oto pocztówki z Wrocka. 
Myślę, że to lata 70'
Rynek z autobusami
i trakcją tramwajową :-).

Tak - pamiętam jak do Studenckiego Klubu Indeks jeździłam właśnie tramwajem.



 A poniżej, poza Placem Solnym, Fredrą, Ossolineum, Ratuszem z torami
i Katedrą  widać jeszcze starą wieżę Kościoła Garnizonowego - przed pożarem.

A w środku dwugłowy orzeł, który był wzorowany na średniowiecznej pieczęci wrocławskiego wójta, nota bene starszej niż herb miejski z głową Jana Chrzciciela.
Dwugłowego orła mieliśmy we Wro od 1948 do 1990 czyli ponad 40 lat. 
Mnie się ten z orłami bardziej podobał niż dzisiejszy, nieco zakrawający na horror, z odciętą głową w centralnej części. Dobrze przynajmniej, ze mamy czeskiego lwa :-). Co prawda lew patrzy w drugą stronę ale... jest dla Wro nadzieja.
Taką ja mam przynajmniej nadzieję :-)
                                                                      Margita





A tu druga strona jednej z pocztówek - rok 73 czyli dobrze usadowiłam
w czasie :-)

Może ją wyślę do Czech?

2 komentarze:

  1. Czytając blog znalazłam blog o takiej samej grafice jak Twoja . Frau Be- czy jakoś podobnie .Niby niewielka sprawa ale może warto wiedzić .
    Pozdrawiam .I

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grafika z szablonu ale... ciekawe kto ma tak podobny gust? Dzięki za info :-D

      Usuń

Czy Twój komentarz przejdzie przez filtry:
1. Prawdy (czy to co chcesz napisać jest zgodne z prawdą?)
2. Dobra (czy to co chcesz napisać jest dla mnie dobre?)
3. Pożyteczności (czy to co chcesz napisać jest dla mnie pożyteczne?)
Jeżeli tak - pisz :-)