sobota, 26 lipca 2014

Z mojej półki z filmami... Znowu do kina... Nowe Horyzonty 2014

I znowu Nowe Horyzonty. Od wczoraj.
Można by rzec: kino, kobiety i śpiew.

Wybrałam parę obrazów i z wielką przyjemnością zaczęłam sezon filmowy - bo u mnie ten sezon zaczyna się właśnie w lecie razem z NH.

Na ouverture wybrałam baskijski film "Asier i ja" (Asier ETA biok) - trochę dokument, trochę biografia, trochę instalacja. 
Część dialogów mówiona euskarą - po baskijsku. Brzmienie tego języka (mającego 12 przypadków!!!) jest fantastycznie chropawe.
Że film nie o tym? Streszczenie można przeczytać wszędzie ;-). A dla mnie to ciekawa opowieść o Baskach od środka.
Czy wiedzieliście, że baskijska flaga ma nazwę? Nazywa się Ikurriña. A kraj basków to Baskonia?

Ja, do wczoraj, nie...
Margita

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czy Twój komentarz przejdzie przez filtry:
1. Prawdy (czy to co chcesz napisać jest zgodne z prawdą?)
2. Dobra (czy to co chcesz napisać jest dla mnie dobre?)
3. Pożyteczności (czy to co chcesz napisać jest dla mnie pożyteczne?)
Jeżeli tak - pisz :-)