poniedziałek, 23 marca 2015

Kochajcie ludzi.... Remodeling....

"Kochajcie ludzi takich jakimi są, innych nie ma"
 
Siedzę ja sobie w słoneczny weekend w domu udając,że robię świąteczne porządki i nieopacznie słucham radia.. a tam pani reklama gada coś o jakiejś galerii, w której będzie się działo t i tamto i  owamto oraz REMODELING UBRAŃ ! O mało co ze stołka bym nie spadła (no z krzesła, bo stołków to już  nie mam) 
REMODELING  - świat się kończy! Śmiałam się dłuugo i szczerze (nie wiem czy jakikolwiek krem przeciwzmarszczkowy przywróci mi stan sprzed usłyszenia tej wiadomości :-)
Przez całe moje, niekrótkie, życie proces ten nazywał się przerobią , przeróbką krawiecką, przerabianiem, ale REMODELING no czad , że weź.

Przez lata niedoborów sklepowych poprzedniego ustroju, przerabiałam dżinsy na spódnice, spódnice na torebki, kurtki na śpiworki dla dzieci, firanki na sukienki, pieluchy na spódnice, wełnę z kowarskich dywanów na swetry, przeróbkom nie było końca. fantazja i kreacja nieograniczona ! To były dobre lata dla kreatywnych dziewczyn, które chciały mieć z niczego coś, czego nie miał nikt.

A teraz , w dobie nadmiaru dóbr ciuchowych, od półki z wieloma zerami po bazar na dworcu świebodzkim, w dobie "celebrytys", seriali i modelingu wyewoluowało nowe słowo , które przeróbkę krawiecką stawia na piedestale nie za pomocą zręcznej ręki ale za pomocą SŁOWA -  REMODELING.

To dobrze, że nowe pokolenia będą umiały sobie coś przerobić na coś innego, że umiejętność szycia powraca do rąk młodych osób, że potrzeba oryginalności bez zaplecza finansowego, zaczyna się powoli przebijać spod góry sztampowych galeryjno-straganowych wzorów. Wszystko super. Ale REMODELING - litościiiiii!

Gdy wrzuciłam tą nowomowę do wujka Google oczy zrobiły mi się jak spodki:
"remodelinguje" się wszystko"

  • "Remodeling budynków, to całkowita nowość na polskim rynku, choć znana od lat w krajach Europy Zachodniej i Stanach Zjednoczonych." Dawniej - przeróbka, remont i zmiana wyglądu;
  • "Rozpoczynamy remodeling sklepów Żabka, który polega na zmianie w doborze asortymentu, czy layoutu (no zejdę :-D) całego sklepu" - czyli przeróbka - zmiana asortymentu i wystroju;
  • "Kość jest żywą tkanką ulegającą stałym przemianom. Fragmenty starej kości są usuwane i zastępowane nową kością na istniejącej macierzy. Proces ten jest nazywany przebudową kości (remodelingiem)." Znowu przeróbka, przebudowa;
  • "Ziaja Remodeling 60+ - krem na noc ujędrniająco-odżywczy", który ma przerobić delikwentkę na młodą modelkę ;-)
  • "Przebudowa lewej komory („remodeling") po ostrym zawale mięśnia sercowego poprzez wzrost wymiarów lewej komory i zwiększone napięcie ścian mięśnia" - czyli przeróbka :-)

Jedna wielka przeróbka... sorki - REMODELING -  marketing ma moc ;-)

Margita

nitki:
mrvintage.pl
stylowi.pl

http://www.creator.net.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czy Twój komentarz przejdzie przez filtry:
1. Prawdy (czy to co chcesz napisać jest zgodne z prawdą?)
2. Dobra (czy to co chcesz napisać jest dla mnie dobre?)
3. Pożyteczności (czy to co chcesz napisać jest dla mnie pożyteczne?)
Jeżeli tak - pisz :-)