czwartek, 7 listopada 2013

Uroda życia... Jestem Hipsterką!!!

Spadło na mnie niedawno, jak grom z jasnego nieba, słowo HIPSTER. Zaciekawiona spytałam wujka Google i czytam : 
Hipster – współczesna subkultura, funkcjonująca zarówno wśród nastolatków, jak i ludzi po 20. i 30. roku życia i starszych. Wyznacznikiem stylu hipsterów jest deklarowana niezależność wobec głównego nurtu kultury masowej (tzw. "mainstreamu") i ironiczny stosunek (to ja) do niego oraz akcentowanie swojej oryginalności i indywidualności. Hipsterzy podkreślają silnie swój wizerunek, rozumiany zarówno poprzez wyrazisty i "artystyczny" strój (m.in. w stylu vintage)(to ja), jak i poprzez wyjątkowe, nieszablonowe zainteresowania. Pośród hipsterów ceniona jest deklarowana niezależność myślenia (to ja?), zajmowanie się twórczością artystyczną, zainteresowanie niszowymi formami kultury, w tym muzyką , filmem niezależnym itd.(to znowu ja) ... itd. itp...

Prawie wszystko pasuje! Nawet ten zabawny obrazek. Wychodzi na to, że zupełnie nieświadomie wpadłam w szpony subkultury. 
Niech żyją hipsterzy 50+!!!


Margita






5 komentarzy:

  1. W takim razie ja też jestem hipsterem. Starym hipsterem. Mamy ze Ślubną dwa koty - chyba się kwalifikujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No masz! Hipstersi do kwadratu :-))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie nakręcaj się, gdyż dzisiejsi Hipsterzy to trzon jutrzejszego mainstreamu, aż w końcu stają się klasykami i przechodzą do historii wraz ze swoimi niszami.
    Ponadto co to za niezależność, oryginalność i indywidualność w tłumie „subkulturowiczów” takich samych jak Ty? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. I tu jest ten problem - w końcu każda awangarda staje się mainstreamem a w końcu ariergardą. Taki np. Van Gogh skończył jako klasyczny landszaft i "jeleń na rykowisku". Czy warto było, wobec tego, pozbywać się narządu słuchu?
    Ja pozostanę przy wybranych punktach "manifestu" - albo i nie :-) i poczekam jak ten zestaw będzie się nazywał za czas jakiś. Wszystko płynie jak mawiał Panta rhei ;-)))

    OdpowiedzUsuń

Czy Twój komentarz przejdzie przez filtry:
1. Prawdy (czy to co chcesz napisać jest zgodne z prawdą?)
2. Dobra (czy to co chcesz napisać jest dla mnie dobre?)
3. Pożyteczności (czy to co chcesz napisać jest dla mnie pożyteczne?)
Jeżeli tak - pisz :-)