poniedziałek, 11 listopada 2013

Z mojej muzycznej półki... Milicja Wrocław i ja

Jacek Zwoźniak, nieżyjący już, kolega, bard, członek fantastycznej grupy BABA (o której już dziś chyba nikt nie pamięta) i grupy B-COMPLEX (o której mało kto pamięta) napisał taką oto, prześmiewczą, ale w sumie życzliwą piosenkę o Milicji Obywatelskiej. Klimat iście nohavicowy. A może to o Nohavicy trzeba pisać - klimat iście zwoźniakowy????

Tak mi się ta piosenka przypomniała, w kontekście "obchodów" wczorajszego "święta"...

Margita

 MILICJA, WROCŁAW I JA
 
Kiedy rano jadę zerówką
Wiszę na stopniach tak dla kondycji
Czasem bierze mnie ktoś na słówko
Ach, któż to taki - to pan z milicji
Bo przecież mi nogę mógł obciąć zły tramwaj
Albo coś wyżej - więc płacę ja mandat

Ach, któż to, ach któż to tak o mnie dba?
Milicja, milicja!
Któż pożyteczną wskazówkę mi da?
Milicja, milicja!
Gdy pijak nabrudzi, któż za złe mu ma?
Milicja, Wrocław i ja!

Kiedyś siostra wracała nocą
Bo siostra robi na drugą zmianę
Chciał chuligan wziąć ją przemocą
By dać swym chuciom pofolgowanie
Milicja czuwała, do dziś tym się szczycę
Że mimo trzydziestki mam siostrę dziewicę

Ach któż to, ach któż to o siostrę dba?
Milicja, milicja!
Któż cześć mej siostry na sercu swym ma?
Milicja, milicja!
Gdy zgwałci ktoś kogoś, któż szkołę mu da?
Milicja, Wrocław i ja!

Tato wódki wcale nie pija
Ponieważ głowy nie ma on mocnej
Kiedyś wypił trochę u stryja
Któż wtedy tacie załatwił nocleg?
Rachunek był duży, lecz tacie na rękę
Tak mógł się przeziębić lub rozbić Syrenkę

Niebieskie tramwaje po szynach mkną
Wrocławskie tramwaje
Niebieskie mundury - któż nosi to?
Poznajesz? - poznaję!
Są w całej Polsce od gór aż do morza
Jako te chabry pośród łanów zboża
Czterdzieści lat z hakiem, a jeszcze lat sto
Niech żyje, niech żyje MO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czy Twój komentarz przejdzie przez filtry:
1. Prawdy (czy to co chcesz napisać jest zgodne z prawdą?)
2. Dobra (czy to co chcesz napisać jest dla mnie dobre?)
3. Pożyteczności (czy to co chcesz napisać jest dla mnie pożyteczne?)
Jeżeli tak - pisz :-)