piątek, 19 grudnia 2014

Uroda życia... Last Christmas...

Mówcie sobie co chcecie, że kicz, że rzygać się chce, że komercha... 
W dniu, kiedy pierwszy raz w roku zaczynają grać w RMF Classic "Last Christmas" wstępuje we mnie świąteczny nastrój i  zaczynam piec ciasteczka na Święta. 
Do wczoraj wyprodukowałam kilka rodzajów:
 1.

Nalewki i likiery robię namiętnie. Co i rusz coś po nich zostaje. Po malibu zostały nasączone alkoholem wiórki kokosowe a po wiśniówce… no wiadomo….
Miałam chwile czasu przed pójściem do pracy więc pogrzebałam w sieci i wynalazłam, pomodyfikowałam, wymiąchałam upiekłam i są:

Skorzystałam z oryginalnego przepisu
ze strony http://nastole.pl, który zmodyfikowałam :-)
Ta fotka pochodzi z tej właśnie strony

Alkoholizowane ciasteczka kokosowe z wiśniami z nalewki

Składniki;

  • 3/4 szklanki mąki (pszenna + owsiana)
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki oliwy
  • pół szklanki cukru
  • 1 jajko
  • kilka kropel aromatu śmietankowego
  • szczypta soli
  • garść wiśni BEZ PESTEK
  • szklanka wiórków kokosowych ( odcedzonych z malibu lub nasączonych alkoholem, lub zwykłych ;-)

Przygotowanie:

Dla wygody (ja tak robię zawsze) odziewamy dłonie w rękawiczki jednorazowe i smarujemy olejem (rękawiczki oczywiście). Wszystkie składniki miąchamy na gładkie ciasto. Ciasto się nie przylepia!!! Z ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego, lekko splaskujemy  i kładziemy na wyłożoną papierem blachę, zachowując spore odległości między ciastkami. Urosną.
W każdą kulkę wciskamy wisienką.
Pieczemy ok 15 minut w 180 st C. 
Po upieczeniu należy odczekać 5 minut aż przestygną – ja nieczęsto czekam
Gotowe!

Wszystkie składniki oprócz czereśni mieszamy ze sobą na gładkie ciasto. Może nam się wydawać, że jest za tłuste.
Z ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego i kładziemy na wyłożoną papierem blachę, zachowując spore odległości między ciastkami. Urosną.
W każdą kulkę wciskamy czereśnię bardzo lekko spłaszczając. Posypujemy wiórkami kokosowymi.
Pieczemy ok 15 minut w 180 st C.  Po upieczeniu należy odczekać 5 minut aż przestygną.
Gotowe!
- See more at: http://nastole.pl/2011/06/ciasteczka-kokosowe-z-czeresniami.html#sthash.ytfh1xuD.dpuf

Ślimacznice czekoladowo - cytrynowe
Ponieważ moje wyglądają tak samo
wykorzystałam fotkę zrobioną przez autorkę bloga
http://pinkcake.blox.pl :-)
 Ślimacznice robię co roku, nie mam pojęcia skąd wziął się przepis, jest to chyba modyfikacja ślimaczków serowych. nie mniej jednak wyglądają zarąbiscie a i smakują nie najgorzej ;-)

 Składniki (nigdy nie trzymam się gramatury więc nie miejcie pretensji tylko korzystajcie z własnych doświadczeń )
  • mąka - ok 2 szklanek
  • cukier - nie więcej niż 3/4 szklanki
  • margaryna - 3/4 kostki
  •  jajko (może być lub nie)
  • sól do smaku
  • tabliczka gorzkiej czekolady
  • otarta skórka z cytryny (ewentualnie aromat cytrynowy)
  • curry dla koloru
  • troszku proszku ;-)
  • może kropla rumu?
Przygotowanie:

Rano - odziać dłonie w rękawiczki j.w. Margarynę rozpuscić i ochłodzić, utrzeć z cukrem i jajkiem. Dodać mąkę z solą i z odrobiną proszku. Wymiąchać. Ciasto jest dość luźne i tłuste ale daje radę. Podzielić na dwie połówki. Do jednej dodać skórkę pomarańczową i curry dla koloru, do drugiej rozpuszczoną i schłodzoną czekoladę i... rum. Wymiąchać. Rozwałkować obie części osobno i na dość cienko i na kształt zbliżony do prostokąta. Położyć jedną na drugą, zwinąć na podobieństwo dywanu i do lodówki albo na balkon (ale tam chyba za ciepło). Po powrocie z pracy nagrzać piekarnik do 180-190 stopni Celsjusza. Rulonik położyć na desce, pokroić w plastry - na blachy i piec jakieś 10-15 minut... no i już..

 Resztę następnym razem opiszę bo muszę miąchać kolejne ciasta ;-)
Margita
źródełka:
http://nastole.pl
http://pinkcake.blox.pl

2 komentarze:

  1. ciasteczka niesamowicie apetyczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I są niezłe w smaku :-)ale robię je tylko raz do roku koło Gwiazdki. Na Wielkanoc się nie zbiorę się do takiej dłubaniny :-)

      Usuń

Czy Twój komentarz przejdzie przez filtry:
1. Prawdy (czy to co chcesz napisać jest zgodne z prawdą?)
2. Dobra (czy to co chcesz napisać jest dla mnie dobre?)
3. Pożyteczności (czy to co chcesz napisać jest dla mnie pożyteczne?)
Jeżeli tak - pisz :-)