środa, 4 grudnia 2013

Podróże z ogrodem w tle... Aplikacja mobilna...

Okazuje się, że na wszystko trzeba mieć czas.. Na dbanie o kwiatki też... a nie wszyscy go mają. Moja młoda koleżanka Alina wymyśliła aplikację mobilną do obsługi kwiatków domowych. Masz taką roślinkę i zamiast myśleć: kiedy to ją podlałam? A może nie podlałam? Czy już trza nawozić i czym? Jakie lubi światełko? Czy słoneczko czy może bardziej nastrojowe? Posiadacz rzeczonej aplikacji o niczym pamiętać nie musi. Nooo chyba, że zapomni o zabraniu tableta czy smartfona ze sobą, ale dzisiejsza młodzież jest na stałe przyrośnięta do tych urządzeń, więc problem praktycznie nie istnieje i można być na +- 100% pewnym, że aplikacja ożyje właściwym momencie i przypomni ci o twoim niemym domowniku:"pipip! podlej mnie!", "buuu!- czas na smaczny nawozik!", "tratatara! - już mi ciasno w doniczce- pora na przeprowadzkę!"
Z. udzielał Alince fachowych porad  z pewną taką nieśmiałością - pojęcie "aplikacja mobilna" było dla niego novum. Zwłaszcza w tym kontekście. Zaczęliśmy analizować mnogość gatunków roślin, różnorodność ich upodobań i wymagań - a jest to grunt na którym ja i Z. czujemy się pewnie. Alinka analizowała jak to wszystko skonfigurować w tejże aplikacji. W pewnym momencie spasowała. "Aplikacja musi być bardzo skomplikowana, żeby ogarnąć tą wiedzę!". Kamień spadł nam z serca! Mrugnęliśmy do siebie z błogim przeświadczeniem, że jednak mózg ludzki, choćby lekko zużyty (50+) spokojnie wygrywa ze sztuczną inteligencją... przynajmniej w tym momencie i w tym temacie. Wróciliśmy do domu, podlaliśmy kwiatki (miały trochę sucho), przycięłam pożółkłe listki - róże w wazonie też wymagały przycięcia i zmiany wody... wszystko spokojnie dawało się ogarnąć...

Chociaż, gdyby mieć taką aplikację mobilną???....
Margita

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czy Twój komentarz przejdzie przez filtry:
1. Prawdy (czy to co chcesz napisać jest zgodne z prawdą?)
2. Dobra (czy to co chcesz napisać jest dla mnie dobre?)
3. Pożyteczności (czy to co chcesz napisać jest dla mnie pożyteczne?)
Jeżeli tak - pisz :-)