poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Z mojej półki z książkami... - "Życie biurowe"

Właśnie sobie przypomniałam o tej książce. Trafiłam na nią zupełnie przypadkowo w bibliotece (takiej z półkami i książkami w okładkach i z papierowymi kartkami). Było to tak dawno, że "tak długo ludzie nie żyją".

Ni to kryminał, ni to opowieść o biurowych absurdach, ni to obraz społeczeństwa. Razem SUPER!!!


Życzę miłej lektury, jeżeli uda się Wam polowanie na "Życie biurowe"


Margita
  •  Autor: Keith Waterhouse
  • Tytuł oryginalny: Office life
  • Język oryginalny: angielski
  • Rok pierwszego wydania: 1978
(Nota z okładki) 
"Każdy, kto kiedykolwiek pracował w jakimś urzędzie, rozpozna przedstawione w tej książce nonsensy biurokracji. Niektórzy potraktują ją jako powieść kryminalną, inni mogą ją uznać za okrutny pamflet obrazujący symptomy tzw. choroby brytyjskiej. Można też dopatrzyć się w niej komicznej alegorii współczesnego stylu życia.
Keith Waterhouse urodził się w 1929 r. Był synem kramarza w Leeds. Pracował u szewca, w przedsiębiorstwie pogrzebowym i w warsztacie samochodowym, po czym zaczął próbować szczęścia w dziennikarstwie i został pisarzem.

Jego druga powieść, "Billy kłamca", odniosła duży sukces w kraju i za granicą. Sfilmowano ją, adaptowano na sceny teatralne. W Polsce "Billy kłamca" ukazał się w 1974 r. "Życie biurowe" jest piątą powieścią Waterhouse'a.

[Książka i Wiedza; 1985]"



 

8 komentarzy:

  1. Chcę! Chcę! Chcę! Z racji rozpoczęcia kariery w urzędzie ("...za co?! A miało byc tak pięknie... wywiady miały być...") Czy twoja osobista biblioteka jest w posiadaniu tegoz woluminu? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie :-(, egzemplarz, który czytałam był biblioteczny. Chciałam go nawet "rąbnąć" ale ktoś mnie uprzedził. Moźe na allegro?

      Ściskam mocno :-)

      Usuń
  2. Biurowe absurdy? Pracowałam ponad dwa lata w urzędach, muszę to przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń

Czy Twój komentarz przejdzie przez filtry:
1. Prawdy (czy to co chcesz napisać jest zgodne z prawdą?)
2. Dobra (czy to co chcesz napisać jest dla mnie dobre?)
3. Pożyteczności (czy to co chcesz napisać jest dla mnie pożyteczne?)
Jeżeli tak - pisz :-)