poniedziałek, 10 czerwca 2013

Kochajcie ludzi.... Abonament RTV po japońsku

Kochajcie ludzi takich jakimi są... innych nie ma...

"(...) - Pani Takai, wiem, że pani tam jest, dlatego proszę nie robić trudności i otworzyć. Jest pani tam i słyszy mnie pani.(...) - Proszę pani, przyszedłem zainkasować abonament NHK. Tak, tego "NHK w każdym domu". Wiem, że pani tam jest. Wiem, chociaż udaje pani, że pani nie ma. (...) Pani jest teraz w mieszkaniu. I czeka pani, aż się poddam i sobie pójdę. Nie ma pani zamiaru otworzyć drzwi ani mi odpowiedzieć. A to dlatego, że nie chce pani płacić abonamentu.(...). Może się to pani nie podobać ale takie jest prawo. Niepłacenie abonamentu równa się kradzieży. Przecież nie chce być pani traktowana jak złodziejka z powodu takiej drobnostki.(...)W naszym społeczeństwie jest wiele osób, które postanowiły, że nie będą płacić abonamentu NHK.(...) Moja praca polega na inkasowaniu abonamentu.(...) No jak, już zrobiło się pani nieprzyjemnie? Czy już uważa się pani za złodziejkę?(...)"

Haruki Murakami - 1Q84

No i jeszcze chwila a będziemy mieli drugą Japonię.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czy Twój komentarz przejdzie przez filtry:
1. Prawdy (czy to co chcesz napisać jest zgodne z prawdą?)
2. Dobra (czy to co chcesz napisać jest dla mnie dobre?)
3. Pożyteczności (czy to co chcesz napisać jest dla mnie pożyteczne?)
Jeżeli tak - pisz :-)