piątek, 28 września 2018

Pret a porter 50+ ... Wierszowana jesień w szafie...

Siedzimy sobie z Martusią i Bożenką R. na kawie/herbacie w pewnym nieudanym knajpko - fryzjerze i obgadujemy. Na początek siebie.
Właśnie tego dnia przypadł oczywisty koniec lata i zaczęło lać. Pierwszym naszym spostrzeżeniem było to, że jak zaczyna padać i pogoda robi nam wbrew to wszyscy przerzucają się na szare, niebrudzące kolory. Nasza trójka,  pomimo przeciwności meteorologicznych, była odziana nad podziw kolorowo - Martusia w limonkowym , powłóczystym swetrze, Bożenka w żółciach i rudościach a ja w czerwieniach i granatach. Full kolor. Było nam i ciepło i wesoło. Martusia, co prawda wspomniała, że przed wyjściem zmieniła spodnie z białych na zielone (bo ochlapuje sobie jedną (zawsze jedną) nogę i na białym byłoby mocno znać) ale, wszak, zielony to kolor.

Te dywagacje wprowadziły mnie znowu w nastrój marzycielski i skłoniły do poszukiwań wesołych, grzejących oczy i ciało jesiennych rozwiązań.
To co znalazłam znowu zagna mnie do maszyny bo w sklepach chyba nic nie znajdę.

Ten zestaw chwycił mnie za serce - zimny a jednak ciepły. Gdzie taką kurteczkę nabyć? Gdzie????



"Bure chmury w dal płyną
nad doliną, niziną...
Rankiem słońce na wrzosie
w brylantowej lśni rosie."

Cz.Janczarski











Takiej bym nie kupiła ale na pani bardzo i się podoba :-)


"Chodzi o to,
że zbliża się koniec lata,
a o tej porze
ochotę mamy na podróże do ciepłych części świata"
S.Pagaczewski







Ten zestaw raduje moje oczy, serce
i wszystko inne - dziś mam na sobie podobny... Muszę o torebuni pomyśleć...



"Jesienią, jesienią
lecą liście na ziemię,
lecą jabłka czerwone,
liście żółtozielone."
A.Warecka




Tu podobna rodzinka kolorów ale spódnicowo-rajstopowo..




"Słonko bladsze rankiem wstaje
na niebieskie szlaki.
Posmutniały nasze gaje -
- odlatują ptaki."
A.Oppman







Dajcie mi taki zółciutki żakiet!!!
Ech - miałam kiedyś taki w ręku ale coś odwróciło moją uwagę...




"Z tym jesiennym wiatrem
tańczą sobie liście,
tańczą sobie tańczą
czerwone złociście"
E.Szelburg-Zarembina


To zdecydowanie są moje kolory na dziś !!!
 "Lecą liście z drzewa
różnokolorowe,
te są żółto – złote,
a tamte – brązowe."
Z.Dąbrowska






 A ten złoto - jesienny - niby zwyczajny a do schrupania :-)

"Ruda wiewiórka, ruda wiewiórka
skacze wesoło z drzewa na drzewo.
Z chwiejnej gałązki w zieleń da nurka,
machnie ogonkiem w prawo i w lewo."
W.Broniewski

 Sweterek, czerwone szpileczki (dla mnie to raczej baleriny) i cały świat twój :-)


" Świeci dobre słoneczko
nad drewniana, nad chatką,.
wietrzyk goni nad rzeczką
wesołe babie lato.

Pachną dymy na łąkach,
płyną z wiatrem obłoki,.
jesień polem się błąka,
maluje wierzby, głogi."
A.Przemyska








No taka Pani Jesień, że weź :-)

"Złote, żółte i czerwone
opadają liście z drzew,
zwiędłe liście w obcą stronę
pozanosił wiatru wiew."
J.Brzechwa














 Za dawnych, licealnych czasów miałam takie futerko fiuletne :-)



"Przyszedł sobie do ogrodu
stary, siwy pan Listopad.
Grube palto wziął od chłodu
i kalosze ma na stopach."
W.Grodzieńska







Taki z żakietopłaszcz to i oko rozweseli i pasi do wszystkich kolorów świata :-)

 "Październik chodził drogą
w wyrudziałym kaftanie,
drzewom włosy malował
jesiennymi farbami.

Dobierał im kolory
odpowiednio twarzowe
jaskrawo-żółte klonom
osikom - malinowe."

A.Nosalski





 Tak jak i ta kamizelunia :-)

 "Tu – złoty liść. Tam rudy blask
i srebrny mech na śliwie.
Otwieraj oczy i patrz! Patrz!
Barwami cię zadziwię.

W złotym szeleście stoi klon
i szumi jak muzyka.
A złoto, poszum czyjeż są?
Toć pana Października."
H.Januszewska



Ten zestawik to już lekki hardkor - ale.. czemu nie?
" Jesienią, jesienią
sady się rumienią:
czerwone jabłuszka
pomiędzy zielenią.
Czerwone jabłuszka,
złociste gruszeczki,
świecą się jak gwiazdy
pomiędzy listeczki."

M.Konopnicka






 Ten kubraczek po prawej - fantastico!



"Wietrzyk chodzi po ogródku,
do tańca je prosi,
"Tańczcie! Tańczcie!" Słonko świeci,
wiatr listki roznosi."
Z.Dąbrowska









 Hmmmm - miałam taki pepitkowy płaszczyk wyrzucić - ale może nie??? 
"Już na drzewach zgasła resztka liścianego złota,
złota jesień utonęła
w chlupoczących słotach."











 Hej drogie moje - nie zapomnijcie: KAŻDEGO DNIA WŁOŻYĆ NA SIEBIE COŚ KOLOROWEGO!
Margita
źródełka:
http://www.livingly.com/60+Outfit+Ideas+From+Paris+Fashion+Week%27s+Street+Style/articles/6NQohElRdjp/Bold+Colors
https://glamourbuzzz.wordpress.com/2012/05/05/australian-street-style-vibrantly-colorful/
http://www.kadinvetrend.com/renkli-giyim-ile-rukus-olmamaya-dikkat/
wowshowu.com
Belle de Couture
https://www.vogue.com/article/statement-coat-street-style-new-york-fashion-week 
pinterest.com 
wheretoget.it 
The Street Muse 
Global Garbs 
theFashionSpot 
StyleCaster 
tr.pinterest.com 
kellythompsoncreative.com 
WardrobeLooks.com 
Bittersweet Colours 
yandex.com 
InStyle 

2 komentarze:

  1. Ja ciągle powtarzam,jak nie ma błota to ubierać się jak nie kolorowo to chociaż w jasne odcienie szarości beżu, grantu i każdego innego tam jeszcze.A jak ja usłyszałam,ze po 50 w żółtym to nie wypada? .I..dalej lubię w lecie żółty.
    Tłumaczę-na wdowie kolory macie czas.Ale słabo to jesienią wychodzi,latem to jako tako.
    Nic,ja chodzę "na jasno"
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
  2. Iwonko,
    miód na moje serce... bo jak patrzę na ulicy na te ciotkowate, szarobure, workowate... brrrr... Wszak w secondhandzie można wygrzebać prawdziwe cuda za grosze... Ja tak robię często...
    A że błoto? Się upierze :-)

    OdpowiedzUsuń

Czy Twój komentarz przejdzie przez filtry:
1. Prawdy (czy to co chcesz napisać jest zgodne z prawdą?)
2. Dobra (czy to co chcesz napisać jest dla mnie dobre?)
3. Pożyteczności (czy to co chcesz napisać jest dla mnie pożyteczne?)
Jeżeli tak - pisz :-)