piątek, 1 grudnia 2017

Kochajcie ludzi... Nierozgrzana Kalina...

Kochajcie ludzi takich jakimi są... Innych nie ma...
 
Bożenka wyciągnęła mnie na kulturę.
Tą razą do Kameralnego.
Człowiek się zapomina i dopiero w foyer teatru oświeciło mnie, że to przecież odnoga Polskiego i placówka podległa niejakiemu M. A na M. nikt porządny nie łoży! No ale - stało się.
Na widowni pustki... No dobra - środa!
"10 przykazań dla Kaliny" rozpoczęło się słabo. Monika Bolly aktorsko zupełnie niezła (choć trudno było mi jej fizis zbliżony do MM przypasować do Kaliny Jędrusik) wokalnie zupełnie nie podołała. Co i rusz chwiała się na linii melodycznej i wycinała koguty a jakość techniczna, towarzyszącego jej, elektronicznego bandu była, po prostu,  "żenuła". Z czasem spektakl się rozkręcił. Aktorka rozgrzała struny głosowe i, w końcowych sekwencjach, dawała radę ale...
- Choć przedstawienie ciekawie opierało się na bardzo osobistych wydarzeniach z życia Kaliny, choć interpretacje piosenek były niebanalne i nienaśladowcze (za co im chwała) to ten nieciekawy, choć pod koniec mocny, głos Moniki Bolly był ciągłym i irytującym dysonansem...
- Wciąganie widowni w gierki słowne - średnio udane
- I ten Gomółka z Cyrankiewiczem i orłem... w garderobie??? Jednakowoż coś z tych lat pamiętam więc takiego kitu proszę mi tu nie wciskać!

Chcecie to idźcie - nie zachęcam nie zniechęcam ;-)

Margita
PS.
Niestety -  się podejmuje flirt z nowym dyrektorem Polskiego to nic dobrego z tego nie wychodzi.
- Spektakl (jako taki) podobno nie był wcale premierowy gdyż 5 lat temu wystawiano go we wrocławskim Teatrze Małym (tak, tak - mamy taki prywatny teatr) choć ja śladów po tym nie znalazłam :-(
- ze środków masowego "rażenia" wynika, że tekst Dygata został, w niejasny sposób, pozyskany z prywatnych archiwów Kaliny. Na dodatek wykorzystano go publicznie bez zgody spadkobierczyni praw autorskich. 

Taka sytuacja

źródełka:
https://www.facebook.com/Teatr.Polski.we.Wroclawiu/?hc_ref=ARQeQ2XsYL8SHGsWv4BLQW6-W9T1_98B2r4Y3teH9__NV4odkhCoeE7gYYJILJVwNUg
http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,21683784,teatr-polski-wykorzystal-tekst-na-ktory-nie-dostal-zgody.html 
http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/240191.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czy Twój komentarz przejdzie przez filtry:
1. Prawdy (czy to co chcesz napisać jest zgodne z prawdą?)
2. Dobra (czy to co chcesz napisać jest dla mnie dobre?)
3. Pożyteczności (czy to co chcesz napisać jest dla mnie pożyteczne?)
Jeżeli tak - pisz :-)