niedziela, 31 stycznia 2016

Z mojej filmowej półki... Boska córka i 6 apostołów...

"Zupełnie nowy testament" .... szczerze? Dziwię się, że nowa władza jeszcze nie zauważyła tego obrazu (chyba dlatego, że preferuje filmy niższego lotu ;-)) i nie nakazała, przy dźwięku grzmiących dzwonów, stuku kołatek i w oparach kadzidła, spalić go przykładnie na stosie. 
To by było widowisko...
"Testament" w opisach kinowych figuruje jako komedia (dla zmyłki chyba). Śmieszny na pewno nie jest - sarkastyczny do bólu, w brutalny i...  przewrotnie racjonalny sposób tłumaczący praprzyczynę zła i podłości tego, najlepszego ze światów. Światów stworzonych z nudów i głupoty przez zakompleksionego boga, podobnego po trosze do Ferdka Kiepskiego.  Niedomytego, nachalnego piwskiem, rozmamłanego, damskiego boksera.
Tak, tak - kobiety z rodziny w tym boskim świecie muszą znać swoje miejsce...

I boska żona (zahukana kura domowa, matka JC = Maryja?) i boska córka - zbuntowana nastolatka Ea.
(Oj, oj - już układają dla mnie stos ;-).

Hieronim Bosch
Taki obraz boga mnie przekonuje. Teoria o "wolnej woli" i tym, że wszelkie zło to wina "wolnych" ludzi spokojnie pada na twarz. Jeżeli jesteś bogiem, stwarzasz swoje klony (na wzór i podobieństwo swoje), dajesz ludziom "wolną wolę" to doskonale wiesz co z tego wyniknie - wszak siebie znasz - no nie ?

Nie mam pojęcia co reżyser miał na myśli - nie siedzę w jego głowie...
Dla mnie ten film, nawiązujący, bałamutnie, obrazami choćby do Hieronima Boscha, gdy Ea ucieka z boskiego świata  do świata stworzonego przez tatusia, przez bęben pralki firmy... Bosch ;-) niesie przesłanie za przesłaniem...

Ea w bębnie Boscha

Trochę feminizmu, trochę ateizmu trochę "nie czyń drugiemu", trochę "taki mały taki duży"
i trochę...

A zresztą idźcie do kina i wyrabiajcie sobie własne zdanie. Moim zdaniem możecie "Testament" pokochać jak ja albo znienawidzić. Obojętnymi was chyba nie zostawi.
Margita

Acha... Apostołowie i to na dodatek sześciu...W tym jedna apostołka zoofilka, jeden morderca...
Bez sprawdzenia "organoleptycznie" się nie obejdzie :-D

żródełka:
pl.wikipedia.org
www.filmweb.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czy Twój komentarz przejdzie przez filtry:
1. Prawdy (czy to co chcesz napisać jest zgodne z prawdą?)
2. Dobra (czy to co chcesz napisać jest dla mnie dobre?)
3. Pożyteczności (czy to co chcesz napisać jest dla mnie pożyteczne?)
Jeżeli tak - pisz :-)