piątek, 28 lutego 2014

Z mojej muzycznej półki... Plebs blues...

Może to nie najpogodniejsza piosenka na wiosenny weekend ale tak jakby nawiązująca do całorocznej rzeczywistości.
Cieszmy się bo dziś piątek :-).



Margita
Jarek Nohavica
PLEBS BLUES tłum. Antoni Muracki



Gdy po raz pierwszy zobaczyłem piramidy

W Cheopsa czy Ramzesa chciałem splunąć twarz

Roboczy wół z miliona innych ledwie żywych

Co na czyjś rozkaz musi dźwigać każdy głaz

A oni mają wizję skrzydlatego Sfinksa

By po wsze czasy wysławiano ich

Ja do pershingów wkręcam jakieś świństwa

I kiedy coś się schrzani – pierwszy biorę w pysk 

 

To jest mój plebs blues, plebs blues, plebs blues…

 

I jestem wdzięczny za pęk brukwi czy cebuli

Ja –pajac dziejów, bezimienny widz

Włócznia Cezara, wykałaczka Kaliguli

Skaza na negatywie, którą łatwo zmyć

I co podnoszę głowę –czuję chłód nagana

Reżim czy demokracja –dla mnie jeden pies!

Więc wątpię w miłosierną moc Chrystusa Pana

I w to, czy w ogóle jakiś Chrystus jest

 

To jest mój plebs blues, plebs blues, plebs blues… 

 

Ja na swym krzyżu ponoć dźwigam losy świata

Chociaż na co dzień mam ze światem pański krzyż

Co z tego, że na księżyc człowiek może latać

Gdy ja niezmiennie w gnoju muszę tkwić

Ja przecież też mam serce, serce które płonie

Myślicie, że wystarczy chlebem zatkać dziób

Popatrzcie tylko na me spracowane dłonie

Czemu nikt nie chce słuchać moich słów

 

To jest mój plebs blues, plebs blues, plebs blues…

 

Nie wierzę w puste słowa, wierzę tylko w siebie

Bo czego nie zagarnę – nie będę miał

Raj mi po śmierci, głupcy, obiecują w niebie

A ja tu żyję i tu chciałbym mieć swój raj

Choć jestem tylko jednym z bitych i przegranych

Ja –kółko w maszynerii, w końcu mówię –nie!

Te głupie piramidy wznoście sobie sami

Możecie mnie dziś wszyscy pocałować w de..


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czy Twój komentarz przejdzie przez filtry:
1. Prawdy (czy to co chcesz napisać jest zgodne z prawdą?)
2. Dobra (czy to co chcesz napisać jest dla mnie dobre?)
3. Pożyteczności (czy to co chcesz napisać jest dla mnie pożyteczne?)
Jeżeli tak - pisz :-)